Monday, September 14, 2009

life is full of surprises

perhaps, ohh puan norsham suruh bukak apetah..will be continued.stay tuned.
eleh.

sekarang aku nak ceritakan beberape perkara menarik yang berlaku this week.
12 untill 18 september 2009.

13 sept. aku berada di rumah nih sekarang.dan tengah cari baju dan segala prop untuk sketsa,i'm chinese( tugu Rimup).titebe dah fed up cari baju tak jumpe2, ttibe tringat kat budak2 kelas.terasa nak bagi something kat diorang.then, cari punye cari, terjumpe kad raya dari tempat kerja ma.first2,alaaa,tak catnik sangat la simple je.takpe lah bagi jelah, yang penting kite ikhlas kan? kan?
then, aku sentiasa rase sunyi bile berada di hostel.amaruff memang x pernah lekat kat dorm.bosan lah duduk sorg2, tp nk buat mcm mane kan, xkan kite nak pakse orang nak duduk ngan kite kott.die kan dah ade 'hero' die.so, time2 bosan nih aku buat lah nnat for my dear.

14 sept.isnin.sketsa untuk tugu rimup mule berlatih.dan ustazah herlyna dah mule bising-bising sikit sebab kelas tak berhias.hee.ily lah ustazah.hari nih jugak kutip duit fizik dan pass kat puan rashidah sebab dah 430 rnggt dan mintak tangguhkan tuisyen.pastu, ktorg(zailyn,azyan) borak ngan ckgu mengumpat pasal bdk alfa.masyaAllah, dorg tuh bising giler koht.cikgu takde siap boleh maen mop, maen2 air plak.mcm xde respect jee.best je borak nagn puan rashidah,ckgu sangat baik and swet.

15 sept.selasa.ohh.harinie ribut sikit, habis je fizik aku perlu bergegas ke public phone utk call abah suruh ambik dan balik rumah.first2, abh tanak tapi, aku buat lah suara kesian tahap excellent punye.ahahha.then, jumpe abh kat gate and balik rmah without any permission.tulah untung rumah dekat maa.ya Allah,bulan pose pon nak buat jahat ke? ahahha.seriously, aku sangat bosan dok di hostel.aku ta pernah rase seronok dok hostel mcm form 1 and form 2.knape? i cry myself.balik rumah singgah bazaar ramadhan jap.beli kueh popia,karipap ngn soya.at the end, ta habis bagi je kat budak2 dorm.ahah.
harinie, tak pergi kelas fizik.ahh.bukan ta mau tapi tak sempat.prop untuk sketsa, bawaklah sikit2.ohhh,malam tuh practice sketsa samapi pukul 12 suku kott.time nih memang takde mood ngantuk sampai terlupe besok birthday dba,kelam kabut aku bagitaw bdk2 yang laen.then, smua budak kelas turun dan naik except adelah beberape orang yg xde.wish adibahhasbullah.happy birthday dear.

16 sept.rabu.ohh.harinie macam event sket.actually,aku dah cuak pasal bende nih start isnin lagi.pasal motor-motor nih lah,dalah pegi ngn amaruff je.alaa.ahaha.ahh.dalaa majoriti yang pegi tuh bdk alfa jee,satu kelas kott,yg tk reti pon, maen pegi jelah.pergi sana jumpe akir plak tuh, die syik nk tegur aku jee,aku plak malu apepasal lah plak mamt nih tibe2 banyak mulut pulak nih.ahah.so, aku pon layan jelaa,agak bosan jgklah pergi situ.dan yang paling rugi aku rase aku tak try naik moto tuh.ah.biarlah,dapat lime ringgit.oke jelaa.aku inagt kan berkonvoi ke, seronok jugak aku.balik pukul 12 suku,then,balik2tamau pegi kelas ajak amaruff tido je.ahha.actually, hrnie jugak ade khatam quran kat sbu,aku dapat surah al insyirah, tapi xdapat nak pergi.tapi mmg nak masuk lah.haaa. baru tringat petang tuh, ribut apetah yang datang kat asyuk sampai die betol2 mngamuk sampai naik aspuri.first, time aku tgh sibuk2 tulis kan kad raye dgr jgk suara dier marah-marh ingatkan alaa dah biase lah kan asyuk marah kat budak laki.jak gi, hafi bising-bising "weh, korg bangun,prep2,asyuk tgh naek", apalagi kelam kabutlagi capai je apeape pegi prep,baru je duduk kat meja prep,asyuk terus naek.huh naseb baik sempat,tapi nmpak sgt lah semua org baru nak prep lah, lawak giler.ahha.petang tu jugak,practice lagi sampai pakai baju t shirt je pegi bukak puase.time nak siap kan prop ngn setting audio lagi.time nih jugak seronok bile dapat taw esok balik sebab jumaat cuti.alhamdulillah sempat nak khatam quran.oke,naek dorm mandi and solat maghrib kat dorm je.ya Allah,alang datang rinduu ohh kat dier.pastu,alang leadkan khtam quran kitorg yang trpakse jugak malm tuh yang sepatutnya malam esok.alhamdulillah.selamat. malam plak, setting all the audio ngan soundtrack,recording segala sampai pukul brape taw, 2.35 pagi.perh,terel ann semangat ktorg.mesti nk jadi the best among the best kan? blaja dari kekalahan lebih bermakna.:)

next post : tugu rimup, puan norsham, puan jasbir, spect, alang's ceramah,
all the sweet memories engraved in my heart.never forget even a bit.

No comments:

Post a Comment

Followers