Friday, March 18, 2011

saya tertaut pada TAUTAN HATI

Oh Jiwaku ! marilah merasai dekat dengan Islam dekat juga dengan Allah Taala.




assalamualaikum. this entry is about nobody. its just a book. yes , from the outer look, its just an ordinary book. but inside it have soul.

firstly , a BIG FAT THANKS to ADLIN AFRINA, the owner. terima kasih kerana bagi aku pinjam , and memperkenalkan semua itu. Sesungguhnya ilmu itu milik Allah , sesiapa yg berusaha , dia memperolehinya. Hidayah itu juga milik Allah, Dia memberi kepada hamba-hambaNya yg terpilih. Moga moga kita semua menjadi hamba-hamba Nya yg terpilih.AMIIN.



"Jika Allah memberi hidayah kepada seseorang lantaran kamu, itu lebih baik bagimu daripada apa yang di sinari matahari " Hadis Rasulullah SAW


Buku ini istimewa bagi saya. Banyak mengajar. ntah, saya rasa penulis nya cuba untuk merungkap dan mendedahkan betapa indahnya hidup bersyariat berlandaskan Al Quran dan Sunnah dalam menjalani setiap aspek kehidupan , cinta , cita-cita dan akidah.


" Dua mata yang tidak akan di sentuh oleh api neraka ialah mata yang menangis kerana takutkan Allah dan mata yang berjuang di jalan Allah "



Oh Tuhan, hadirkan cintaku padaMu
Terimalah aku sebagai salah seorang perindu Mu dan
pendamba cinta agung Mu
sesungguhnya aku ini hambaMu yang hina dan banyak pula maksiatku padaMu
Jangan sesekali Kau sisihkan aku dengan kehinaan Ku.
Kembalikan aku ke pintu hidayahMu
Aku mencintaiMu, YA RABB,



"
Yusra , semua yang Allah bagi adalah kebaikan belaka sama ada reward atau punishment. Reward untuk di syukuri, punishment untuk kita perbaiki diri. Semua itu merupakan peluang pahala bagi kita jika kita menghadapinya dengan tabah"


Rasulullah bersabda ,"Bahawa memeluk babi yang penuh lumpur itu lebih baik daripada menyentuh wanita ajnabi "



"
Sebagaimana unggulnya sebuah jam yang di balut dengan kain baldu dan terpelihara dalam bekas kaca, begitulah unggulnya aurat wanita yang di jaga sedemikian rapi." Asiah Yusra.


Cara nak istiqomah ialah dengan meletakkan cinta Allah lebih tinggi dari cinta selain Allah. Apabila cinta cinta lain ingin merebut tempat cinta Allah , kita perlulah menangkan cinta Allah. Kita juga perlu menagungkan setiap perintah Allah dan menjauhi larangan Nya. Maka kecintaan itu melahirkan istiqomah.




saya nasihatkan untuk diri saya juga.
" orang yang paling cerdik di sisi Allah adalah orang yang paling banyak mengingati mati"

saya insan penuh dosa,








upcoming next..HEHE


1 comment:

  1. A big fat most welcome to you back (=
    Upnext tk tahan ohh, SAKINAH ^.^V
    -Adlin-

    ReplyDelete

Followers