Monday, April 4, 2011

kenapa medic ?

"Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending "

assalamualaikum wbt

segala ketentuan sudah di tentukan oleh Allah . tetapi kita sbg hambanya boleh berusaha mengubah sst takdir itu di atas kehendakNya jua.

untuk kawan kawan aku seperjuangan , kita sekarang di alam menentukan hala tuju dan masa depan hidup kita. Tak terkecuali lah aku . sO , my dear friends decide the best .
decide career dulu , baru decide course , Okay .

dan aku sekarang di dalam dilema , antara cita cita dan kehendak ma dan abah. kalaw boleh aku juga nak kedua dua ni di penuhi dan di jaga . Semoga di permudahkan segala urusan.

aku nak sambung blaja di Cairo , tapi abah tak bg . Dia lebih prefer dalam negara saja. tapi itu memang impian aku sejak form4 lg. nak menjejakkan kaki ke bumi anbia' tuh . dan aku telah berusaha ke arah itu.

dan aku sekarng , yes dilema ! dilema and confuse ! what should i do ? hanya meminta dan menanti pada petunjuk yang Maha Esa.
family member yang lain turut sokong . tapi tak tipu la kalaw aku kata mmg berat n tgglkan ma ngan abah jauh jauh, tapi macam mana ? Arghh. i need advice and motivation,

kenapa medic ?

sbb Malaysia still kekurangan doctor smpai tahun 2015 .Purata seorg doctor ialah 1:2003. dalam surah al maidah , Allah juga berfirman, "sesiapa yang menyelamatkan satu nyawa, seolah olah die telah menyelamatkan seluruh manusia.
"Fuhh , ssh la rakyat malaysia nnt kalaw doc tak cukup.. So, pemuda pemudi bangsa bangkitlah ke depan menyahut cabaran dan memikul tanggungjawab nih.
ceh,ade gaya PM tak ?



tapi kdang2 terfikir juga (masa baca buku denyut kasih medik ) mampu ke aku nak pikul tugas seberat nih ?
*pernah aku terfikir , cita cita aku nak jadi pengetua lah ! mcm senang dan org snjung :) HAHAH. ni aku tgk pn che hasnah la nih .inspire aku taw !

tapi aku still akan pilih medic .
Ya Allah , murahkan rezekiku dan mudahkan segala urusan ku .

sincerely




No comments:

Post a Comment

Followers